فتوسل 16 آمپر نمودار کنترل

ولتاژ180-230

توان-30 امپر

مدل -سه سیم

 

کد محصول: وجود ندارد

ویژگی‌های محصول

این محصول هیچ ویژگی ندارد

امتیاز کاربران

بدون دیدگاه

محصول در دسترس و آماده خرید است.

173.780 تومان

توضیحات

فتوسل چیست؟

فتوسل مقاومتی (Photo resistor) است که نصب به نور خورشید حساس است و مقدار آن متناسب با مقدار نوری که دریافت می کند متغییر است و بنابراین به آن مقاومت وابسته به نور نیز می گویند. طرز کار فتوسل بدین صورت است که با کاهش نور مقاومت آن بسیار و با افزایش نور مقاومت آن کاهش می یابد. از photocell جهت روشن و خاموش شدن خودکار چراغ های خیابان، خانه، سلول های خورشیدی، سنسورهاي تشخيص دود، لنز دوربين هاي عكاسي نیز استفاده می گردد

آموزش نصب فتوسل ( تنظیم فتوسل )

فوتوسل وسیله‌ای الکترونیکی است و به همین دلیل خود این وسیله برای کار کردن نیز به دو سیم فاز و نول جداگانه نیاز دارد. طریقه نصب فتوسل نیز درست شبیه به کلید تک پل است، تنها برای راه‌اندازی خود فتوسل به یک سیم نول جداگانه هم نیاز داریم.

 

به‌ طور کلی در سیم کشی و نصب فتوسل ( تنظیم فتوسل ) از سه سیم و یا چهار سیم استفاده می‌شود. در اکثر مواقع در فوتوسل‌های چهار سیم، دو سیم هم رنگ و معمولاً سفید هستند که این سیم‌ها نول هستند و سیم دیگر به رنگ سیاه و دیگری قرمز است. برای سیم کشی فوتوسل، ابتدا باید آنرا در مسیر سیم فاز لامپ قرار دهید تا همانند یک کلید موجب قطع و وصل شدن جریان شود.

سیم سیاه باید به فاز و سیم قرمز به سر لامپ وصل شود. سیم نول را هم از یک طرف به فوتوسل و از طرف دیگر به یک سر لامپ متصل کنید. روال کار به همین سادگی است، تنها باید با دقت و درست نصب شود.

بعد از تمام شدن کار باید چراغ‌ را امتحان کنید، برای این کار می‌توانید یک پارچه بر روی آن بیندازید و مشاهده کنید اگر لامپ بعد از ۳۰ ثانیه روشن شد یعنی طریقه نصب فتوسل به درستی انجام شده است. در غیر این صورت نیاز است تا بار دیگر نقشه مدار فتوسل و همچنین نحوه بستن فتوسل را نیز بررسی نمایید.

preloader
لطفا صبرکنید...